online

Wednesday, October 26, 2011

Jurulatih baru telah sampai..

Jurulatih Kelab Sukan Lasak..
Permintaan dan perancangan tahun 2010 kali ini hampir mencapai kejayaan yang menyeluruh dengan kehadiran jurulatih yang ditunggu-tunggu. Sebelum ini, latihan program hanya dirancang oleh ahli kelab sendiri dengan pengalaman dan pencarian ilmu dari internet.
Dengan bantuan Pegawai Memerintah UPNM (2010-2011), Lt. Kol Kamal Idriis dan Penasihat Kelab, Lt Kol Ananthan (Bersara), Sjn Jasmi Sarael telah diluluskan menjadi jurulatih rasmi Kelab Sukan Lasak bermula pada bulan Mei 2010 sehingga kini.
Sjn Jasmi Sarael merupakan atlet ATM yang telah banyak mengharumkan nama ATM di persada antarabangsa dalam sukan triathlon dan sukan lasak. Jasmi Bin Sarael telah menyertai banyak pertandingan peringkat antarabangsa dan nama serta gambarnya sering tertera di dada akhbar tempatan.

Sjn Jasmi merupakan anak jati Sabah, sudah mendirikan rumah tangga dan mempunyai 3orang cahaya mata. Sebelum menjadi jurulatih UPNM, beliau merupakan jurulatih sukan di 11 KAD, Port Dickson.








Kereta Kesayangan beliau


Moga dengan kehadiran beliau sebagai jurulatih, Kelab Sukan Lasak akan terus meningkat serta latihan program lebih sisttematik dan berkesan. Harapan kami amat tinggi kepada Jurulatih baru ini supaya satu hari nanti, UPNM akan digeruni dengan Kelab Sukan Lasak yang semakin hari semakin berkembang. Justeru itu, ahli Kelab akan berlatih besungguh-sungguh dan mematuhi segala peraturan dan meningkatkkan displin diri supaya ahli Kelab akan lebih berkembang menjadi atlet yang disegani pada satu hari nanti.

No comments:

Post a Comment